Niet-aanleveringsfactuur

Waarom krijg ik een niet-aanleveringsfactuur?

Uw onderneming is bij SFU geregistreerd omdat u bedrijfsactiviteiten verricht in de uitzendbranche. Wij hebben u eerder dit jaar een brief en een herinnering gestuurd om loonsomopgave voor premiejaar 2021 aan ons door te geven. Omdat wij geen reactie hebben ontvangen, hebben wij een niet-aanleveringsfactuur gestuurd. In de begeleidende brief leest u wat wij van u verwachten.

Waarop is de hoogte van de niet-aanleveringsfactuur gebaseerd?

Deze factuur heeft een standaard hoogte van € 1.000. Omdat u geen loonsomopgave heeft ingestuurd, hebben wij ook geen gegevens om deze op te baseren. Daarom hebben wij gekozen voor een standaard bedrag.

Wat gebeurt er als ik alsnog een loonsomopgave instuur?

Als u een loonsomopgave instuurt, berekenen we de premie die u moet betalen (0,075% van de loonsom). De niet-aanleveringsfactuur komt te vervallen. Zolang u nog geen nieuwe factuur van ons heeft ontvangen, blijft de betalingsverplichting van de niet-aanleveringsfactuur bestaan.

Op basis waarvan mag SFU een niet-aanleveringsfactuur opleggen?

Op basis van artikel 2, lid 5 uit het reglement van SFU, is het bestuur bevoegd tot het opleggen van een geschatte premienota.

Ik heb nog nooit een loonsomopgave ingestuurd. Waarom krijg ik nu ineens wel een factuur?

SFU is een sociaal fonds en vindt het daarom erg belangrijk dat alle werkgevers hier hun steentje aan bijdragen en de SFU-bijdrage betalen. Daarom is besloten om vanaf dit jaar een factuur te versturen naar werkgevers die geen loonsomopgave insturen.

Ik heb helemaal geen personeel in Fase A of fase 1+2, dus mijn loonsomopgave is € 0

Ook als u geen personeel in dienst heeft in Fase A of Fase 1+2 moet u dit doorgeven aan SFU. U vult dan een loonsomopgave van € 0,- in. Nadat wij de zogenoemde 0-aangifte hebben verwerkt zullen wij de niet-aanleveringsfactuur intrekken.